måndag 16 juli 2012

Hildasholm.....

Har besökt en trädgård i Leksand som heter Munthers Hildasholm.....
Det ligger vackert vid Siljan norr om Leksans kyrka....
...här vid huset finns en naturpark med olika trädgårdsrum....

...där man kan få många nya ideér ...tex om man nu inte gillar att tusenskönan sprider ut sig över hela gräsmattan så planterar man den innanför en liten lågväxande häck som är formklippt....
Jag tycker att denna lilla staty var så fin....den skulle jag kunna tänka mig hemma i mitt gröna hus på landet :o)...

Det hade just slutat regna när vi gick i trädgården och det var så fina regndroppar på pionerna ...så lyste solen igen och värme så gott.....
...men lite blöt om tassarna blev jag ändå....Obs!!! ballerinaskor....ingen hit på trädgårdspromenad...

..så här kommer bildbeviset på att jag varit där ...hi..hi...ja ja den som skulle göra mig sällskap på ljugarebänken var ju kameramannen....så här är det gött att vara :o) Kramar till er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar