fredag 15 juni 2012

Medelhavskänsla.....

....vill man ha under sommaren...men just nu är det lite kallt.....8 grader på morgonen idag... brrrr tycker jag som är frusen av mig....så då får man skapa lite medelhavskänsla.......

Jag blev inspirerad av ett tv program som heter trädgårdsonsdag....detta är nog favorit programmet just nu som man bara inte får missa....och sist fick jag sitta i köket och titta för det är ju fotboll på andra kanalen.....så gissa vad jag väljer först...naturligtvis Trädgårdsonsdag......
I ett av programmen planterade man pelargoner i lerkrukor som man fäste i armeringsnät och det blev sååå fint och där av lite medelhavskänsla :o)....så nu har ju jag lite armeringsnät där klematisen inte har vuxit sig så stor så då blev det mycket bra med dessa krukor....

Nu har jag drivit upp egna pelargoner men en del är inte så stora så då har jag blandat lite honungsdoftande vita små blommor i några av krukorna tillsammans med pelargonerna....det luktar fantastiskt gott tycker jag och humlorna....bzz..bzz...så nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på medelhavsvärmen....
Ta väl hand om er... KRAMAR <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar