fredag 14 oktober 2011

Städdag idag.....

Städa, städa varje fredag o så varje jul....det tycker jag är kul....

Pippi Långstrump och jag har vissa likheter...va kan det vara...möjligtvis det röda håret och fräknarna på näsan :o) 

Nu är det dags att ändra lite uppe i tv-hörnan där vi sitter och tittar på lite olika program med tanke på tycke och smak. Jag tycker att trädgårdsfredag är ett kanon program och då är det jag som bestämmer över fjärrkontrollen :o)

Innan städning....

efter städning, lite nya kuddar....och...



Nu blev det lite den romantiska stilen istället för den marina.

Tack! till min gulliga mamma för den fina blomman jag fick idag....
Dags för nya gardiner i sovrummet...


Visst blev dom fina, inköpta på Josefinasrum i Motala denna mysiga butik där man kan hitta sååå mycket fina saker.

Ett litet städ tipps: 
Doftande dammsugare: Strö ut lite vaniljsocker på golvet och dammsug.

Mys pys fredag på er alla :o)

1 kommentar:

  1. Även om ja varken har rött hår eller tycker om o städa som pippi, så måste det ändå göras ibland:P o idag när ja ska dammsuga så ska ja prova ditt vaniljsocker tips o hoppas på att du inte försöker lura mig;P tänk om hela lägenheten blir vit:P haha.
    ha en bra helg. kramar malin

    SvaraRadera