torsdag 17 maj 2012

Ett paket......

...kom det på posten och jag blev glatt överaskad när jag öppnade paket och fick se....
...denna helt underbara lilla bok som heter Lilla boken om hälsa och välmående skriven av Sanna Ehdin....Jag blir så rörd av människors välmening och att bara göra tanke till handling...köpa boken...skicka den på posten...till lilla mej....Ett STORT Tack!!! till Marja för denna helt underbara lilla tanke bok....
Ett par utdrag ur boken...
DIN TID ÄR VÄRDEFULL
Vi kan bara tänka på en sak i sänder. Försök därför att göra en arbetsuppgift i taget och avsätt en längre, ostörd tid för den. Det tar en stund att komma igång (startsträcka) och att ständigt bli avbruten skapar stress.
VÄNLIGA HANDLINGAR GÖR DIG GLAD
Forkning har visat att glada människor har flera gemensamma, positiva egenskaper. De både uppskattar vänligt beteende och beter sig vänligt mot andra. Glada människor upplever glädje i proportion till hur många vänliga handlingar de utför. Det vill säga att ju fler vänliga handlingar du gör mot dina medmänniskor, desto gladare och lyckligare blir du!

Med tanke på vänliga handlingar...dessa helt fantastiska röda rosor fick jag i blomsteraffären när jag var där och handlade sist...

...man blir både glad och lycklig över att titta och lukta på dessa rosor :o)
Nu ska jag forsätta att läsa i min nya bok....så ta väl hand om varandra....KRAMAR <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar