onsdag 20 juni 2012

Sanningens minut....

...nu är tiden inne.....blir det någon egenodlad potatis till midsommar......
..det har vuxit så det knakat vid garageväggen... men vad finns där under.....

...spänningen är ooolidlig...nu är det dags.....lite pirrigt är det ...det ser ju onekligen bra ut.....

....nä men va är det här....man skojar med mig....som jag har pysslat om dessa potatisplantor...några pluttar till potatisar...nu är jag såååå besviken...

Jag går ner till mina pallkragar där jag odlar sallad...rädisor...ruccola...dill..persilja..kryddor...ärtor...mm och där minsann växer det....

...så här fina är mina rädisor..mmmm....

...så bara för att ni ska få en uppfattning om hur pyttesmå mina potatisar är så har jag placerat mina rädisor bredvid......Ja vad ska man säga.....någon potatisbonde blir det definitivt inte av mig det är väl något som är säkert det.....så får jag ta en sväng till affären och inhandla lite nyplockad färskpotatis till midsommar :o)
Jag får trösta mig med att det blommar något helt otroligt här i trädgården så det lutar åt att man kanske skulle bli trädgårdsmästare istället för potatisbonde ;o)
Ta väl hand om er där ute...KRAMAR <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar