fredag 31 augusti 2012

Sol...vatten...himmel...

Jag går sakta ner mot sjön....
..ser hur solens strålar lyser mellan träden och över gräset som sakta vajar i den lätta kvällsbrisen....

Sjöboden med den rödvita bojen på är upplyst av solens strålar och de värmer så gott i ansiktet.....
Nu börjar himmelen bli solgul och vid horisonten går solen sakta ner.....
Lyfter blicken upp mot himmelen och där är molnen nästan lika gula som vattnet.....

..sänker blicken och där skvalpar vattnet mot bryggan och små vågor rör sig sakta fram och tillbaka...rofyllt...lugnt... Jag ÄLSKAR livet...här och nu.....
Har ett simmande par i blommorna vid bryggan och det är med ett leende som jag kan se hur damen i badmössa påminner mig ;o)....jag har börjat simma i simhallen.....det skulle jag gjort för länge sedan ...men bättre sent än aldrig...Nu tänker ni säkert att ...ja men du har ju hela vättern framför dig...men nu är jag en badkruka och det måste vara VARMT vatten för att jag ska doppa i tårna och framförallt magen i vattnet...så vättern när det är varma dagar och simhallen vid kallare väder...
Jag säger som en god vän....Visst har vi det bra....och det har vi....
Önskar er alla en riktigt skön helg KRAM <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar