fredag 10 augusti 2012

Stjernsunds slott....

...strax söder om Askersund....vackert beläget på en udde vid Vättern....
Min nya boning....varför inte ett slott..tänk att få bli slottsfru och få inreda alla dessa vackra salar och rum.....nu spökar det säkert... och så har jag ju hittat min drömprins så pussa på en groda är inte aktuellt ;o)....
Här finns det en stor park och ett slottscafé....visst ser det helt fantastiskt ut.....

Det var stora vita krukor med jätteverbena och vackra vita rosor.....Tänk att bara få lukta på blommorna...
För ett år sedan var vi påväg till Askersund och helt plötsligt såg vi människor längs med vägen viftande med svenska flaggan och så kom det en helikopter och en kortege med några svarta bilar.....Ja ha.. då mötte vi Kungen, Drottningen, kronprinsessan Victoria och Daniel som var påväg till...just det Stjersunds slott....

Den här söta kossan....jag döper den till rosa..muuuu...gick i hagen vid slottet och betade gräs ....tänk att en ko kan vara såååå söt....och jag som inte vill bli kallad rosa ;o)....
Trevlig helg till er alla..... KRAMAR <3

3 kommentarer:

  1. Kossan är definitivt en söööötnos=). Väldigt mysig berättelse=)).
    Det finns en jättevacker "kinaträdgård" nära Motala vid Vättern, Basterdalens Kinapark. Just nu så skulle det vara massor med höstanemoner där=).
    http://www.bastedalenherrgard.se/?nr=18
    Vi var där år 2 år sedan och tyckte vldigt mycket om den=).

    SvaraRadera
  2. Tack! så jätte mycket för tipset och jag kommer ta en titt på hemsidan och vem vet..det kanske lutar åt ett besök...nya ideér är aldrig fel och mycket inspiration :o)
    Trevlig helg <3

    SvaraRadera
  3. Den tiden vi var där, så gick det inte att betala med kort=).
    Trevlig helg med. <3

    SvaraRadera