söndag 1 mars 2015

Nytt skåp....

Tänk att det ska ta sån tid.....
Jag köpte ett skåp som troligtvis hade används som tv-skåp då man tagit hål i bakstycket.... Jag monterade ner det och så fram med den vita målarfärgen.... måla måla..måla måla.... tror att jag målat upp 2 liter färg men fint blir det :)
Det tar ju sån tid när man måste vänta på att det ska torka mellan varven och jag vill ju att det ska vara klart nu.... helst igår ;) men snart kommer det att vara på plats och jag har bakstycket plus text på dörrarna kvar...men snart :))))
Nu till det läskiga och den liiiiite mer komplicerade grejen.... har ett skåp på loftet som ska ner och det nya upp....problemet är att trappan är för smal och trång så vi måste ta det via räcket ner/upp....
Hmmm då är det bara att kavla upp ärmarna och ringa in några starka personer som kan hjälpa till att lyfta tunga skåp....
Håll nu tummarna att det går bra och att inget går sönder.

Många söndagskramar <3






2 kommentarer:

  1. Jisses.... hur ska ni få opp skåpet dit, och för all del ner med det gamla...?? Tänk om ni slår i glaset.... Säg till när det är dags så ska jag hålla alla tummar & tår...
    Spännande att se slutresultatet :)
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Håll tummarna nu i kväll :))) då kommer det att ske....lyftet :D
    Kram Kram.

    SvaraRadera