onsdag 6 maj 2015

Nya vimplar.....

Jag tycker det är så fint med många vimplar.....
Jag hade lite fina tyger som jag tyckte passade så bra tillsammans så fram med symaskinen..... 
Det tar lite tid att sy vimplar....först klippa till alla trekanter... sedan ska man sy snibben...vända till rätsidan och pressa...till slut sy fast på ett bommulsband... Klart :)))

Men det är värt tiden för fiiint blir det :))) 

Jag kan avslöja att jag har idag köpt en fin gammal träsoffa som är en hörnsoffa .......och var ska du ha den då sa gubben :)))) ehhhhh den kommer passa jättebra i hörnet vid braskaminen svarade jag lite snabbt, men jag har inte bestämt exakt var den ska stå ;) Den ska hämtas imorgon så bilder kommer senare ..... den är helt underbar....jag bara föll pladask för den .... då löser det sig med var den ska vara...eller hur :))))
Kram <3



2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det fint med vimplar. Ska sy några till våra barnbarn och brodera deras namn på, och så ska jag sy ett par stycken till uterummet i år. Men jag vändsyr inte som du utan använder rullsömmen på overlocken...
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera