måndag 16 april 2012

Att så ett frö......

Fick dessa roliga fröpåsar av min syster yster....
...så nu är det basilika och smultron som ska bli från frö till planta :o) ....Det är så fiffigt att man bara klipper upp påsen ....viker ut den lite så att den får formen av en kruka ....vattna och vänta.....längta efter smultron....mmmmm
På tal om att vara lite tidig....jag petade ju ner min dahlia knöl Paso Doble i mars....liiiiite för tidigt .....
...nu blommar den ...i mitt badrum tillsammans med tagetes...tomater...luktärtor..mm men dessa är det inga blommor på just nu som tur är....Ja vad ska man säga...man lär sig av sina misstag...Men Vacker är den..Dahlia Paso Doble.. och så kan man ju sitta där och titta på den om man inte vill läsa tidningen ;o)
Ta väl hand om varandra.. Kramar <3

3 kommentarer:

  1. Hej på dig. Jag hoppas verkligen jag har orken på torsdag att komma, har blivit utslängd o allt e jätte jobbigt nu.
    Hoppas allt e bra med dig.
    Kram ida

    SvaraRadera
  2. Men Ida då! så tokigt....om du orkar så hoppas jag att vi träffas på torsdag och om du vill kan vi prata lite.
    Tänker på dig....många kramar Rosis <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har planerat att komma som det ser ut nu men ser hemsk ut o väntar på lägenhet nu. :-) det kan vi göra.
      Många kramar <3

      Radera