tisdag 3 april 2012

Hjärnsläpp......

...och för er som inte vet vad ordet hjärnsläpp betyder kan jag meddela att det är en tillfällig och oförklarlig mental blackout.....det har jag lite då och då nu för tiden.....hmmmm...här ska man göra sig till och baka goa rågbullar på lantvetemjöl Mmmmums...och vad händer...jo.....

...man står där och har allt i degskålen förutom mjölet och då kanske det inte var hela påsen som skulle i...obs! inte hela påsen skulle användas i baket ..nä....men det hällde jag ju i glad i hågen....här ska det bakas....Paniken kommer det är torrt som bara den och vad ska jag ta i .. mera mjölk...nej hinner inte värma...lite vatten ...kallt..nej...varmt.....Ja ha ...så kan det bli när man får ett sådant där HJÄRNSLÄPP...
....och för er som bakat vet att en hård och torr deg = lika torra och hårda bullar....som studsbollar....Bu bu bu....men nu får jag inte hänga läpp...för med mycket smör och ost på blev de helt OK! så kommer man på besök blir det Rose-Maries studsbollar med ost och smör på till en kopp te eller kaffe :o)
Önskar er en fortsatt skön tisdag <3


2 kommentarer:

  1. Alla gör vi tabbar ibland, jag bakade kakor där det skulle vara 2 tsk bakpulver, tog 2 msk för jag läste inte så noga i receptet, de jäste o blev jätte fina men gick inte att äta......kram /Helene

    SvaraRadera
  2. men studdsbollarna blev väldigt fina iaf;)haha;P
    så det kan gå ibland, tur de finns lösningar i form av ost o smör;P kramar

    SvaraRadera